• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80883
+
-

تشدید نظارت بر فاضلاب‌  روستاهای اطراف سد کرج

خبر
تشدید نظارت بر فاضلاب‌  روستاهای اطراف سد کرج

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز با بیان این‌که حفظ منابع آب شرب به عنوان یک منبع استراتژیک و حیاتی در توسعه البرز حائز اهمیت است، گفت: نظارت بر فاضلاب روستاهای بالادست و پایین‌دست سد کرج به منظور کاهش آلودگی رودخانه کرج، تشدید می‌شود.
به گزارش تسنیم، «علی درویش‌پور» در جلسه ستاد مقابله با آلودگی منابع آب شرب تهران و البرز با توجه به افزایش تراکم جمعیت البرز اظهار کرد: باید در مورد مدیریت منابع آب شرب استان به منظور حفظ سلامت و کاهش آلودگی، اهتمام جدی داشته باشیم. وی افزود: پاک‌سازی آبراهه‌ها و رودخانه‌های منطقه آزادراه تهران- شمال از جمله اقدامات اصلی در صیانت از منابع آب شرب استان به شمار می‌رود.
 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز با بیان این‌که به منظور جلوگیری از آلودگی آب‌های سطحی، جمع‌آوری و انتقال پسماندها و نخاله‌ها از حاشیه حریم رودخانه‌ها در اسرع وقت باید انجام شود، اظهار کرد: بهبود کیفیت آب‌های زیرزمینی صرفا با مدیریت و کنترل مستمر منابع آب زیرزمینی و کاهش آلاینده‌ها به‌ویژه کاهش مصرف کودهای شیمیایی است.
وی عنوان کرد: تعیین حریم حفاظتی چاه‌ها در مقابله با آلاینده‌های ناشی از فعالیت‌های انسانی و صنعتی در دست اقدام قرار گیرد. 
درویش‌پور اضافه کرد: احداث و استفاده از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب صنعتی باید به طور جدی پیگیری شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید